¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
၃။ အဓိပတိပစၥယ(အႀကီးအမွဴးအေၾကာင္းတရား)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
" ဆႏၵ ၊ ၀ီရိယ ၊စိတ္ ႏွင့္ပညာ " တို႔သည္ " အႀကီး အမွဴး " မ််ားျဖစ္ၾက၏။
မိမိတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ျဖစ္ေပၚေသာ ထက္ျမက္အားေကာင္းသည့္ စိတ္(ေဇာ)
မ်ား၊ေစတသိတ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ႏႈတ္ အမူအရာတို႔ကို ၿပိဳင္ဘက္ကင္းအစိုးရ၏။
》》》》》ျမန္မာျပန္ 《《《《《
အဓိပတိပစၥေယာတိ = အဓိပတိပစၥည္း ဟူသည္ကား
ဆႏၵာဓိပတိ = ဆႏၵဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = ဆႏၵႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ
စိတ္ေစတသိက္ တရားတို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ ေစတသိက္တို႔ ျဖစ္ေစသာ စိတၱဇ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
၀ီရိယာဓိပတိ = ၀ီရိယဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = ၀ီရိယႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ စိတ္ေစတသိက္ တရားတို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ ေစတသိက္တို႔က ျဖစ္ေစေသာ စိတၱဇ ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
စိတၱာဓိပတိ = စိတ္ဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
စိတၱသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = စိတ္ႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ စိတ္ ေစတသိက္ တရားတို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ေစတသိက္ တို႔ျဖစ္ေစေသာ စိတၱဇ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
၀ီမံသာဓိပတိ = ပညာဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
၀ီမံသသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = ပညာႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ စိတ္ ေစတသိက္ တရား တို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ေစတသိက္ တို႔ျဖစ္ေစေသာ စိတၱဇ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
ယံ ယံ ဓမၼံ ဂ႐ုံ ကတြာ = အၾကင္ အၾကင္ တရားတို႔ကို အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ၊
ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏၲိ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ = ထိုထို စိတ္ ေစတသိက္ တရားတို႔ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊
ေတ ေတ ဓမၼာ = ေ႕ရွေ႕ရွ တရားတို႔က
ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ = ေနာက္ေနာက္ ျဖစ္ေသာ တရားတို႔ကို ၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
၃။ အဓိပတိပစၥယ(အႀကီးအမွဴးအေၾကာင္းတရား)
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
" ဆႏၵ ၊ ၀ီရိယ ၊စိတ္ ႏွင့္ပညာ " တို႔သည္ " အႀကီး အမွဴး " မ််ားျဖစ္ၾက၏။
မိမိတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ျဖစ္ေပၚေသာ ထက္ျမက္အားေကာင္းသည့္ စိတ္(ေဇာ)
မ်ား၊ေစတသိတ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ႏႈတ္ အမူအရာတို႔ကို ၿပိဳင္ဘက္ကင္းအစိုးရ၏။
》》》》》ျမန္မာျပန္ 《《《《《
အဓိပတိပစၥေယာတိ = အဓိပတိပစၥည္း ဟူသည္ကား
ဆႏၵာဓိပတိ = ဆႏၵဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
ဆႏၵသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = ဆႏၵႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ
စိတ္ေစတသိက္ တရားတို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ ေစတသိက္တို႔ ျဖစ္ေစသာ စိတၱဇ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
၀ီရိယာဓိပတိ = ၀ီရိယဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
၀ီရိယသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = ၀ီရိယႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ စိတ္ေစတသိက္ တရားတို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ ေစတသိက္တို႔က ျဖစ္ေစေသာ စိတၱဇ ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
စိတၱာဓိပတိ = စိတ္ဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
စိတၱသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = စိတ္ႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ စိတ္ ေစတသိက္ တရားတို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ေစတသိက္ တို႔ျဖစ္ေစေသာ စိတၱဇ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
၀ီမံသာဓိပတိ = ပညာဟူေသာ အႀကီးအကဲ တရားသည္၊
၀ီမံသသမၸယုတၱကာနံ ဓမၼာနံ = ပညာႏွင့္ တစ္ေပါင္းတည္း ယွဥ္ျဖစ္ၾကေသာ စိတ္ ေစတသိက္ တရား တို႔ကို၄င္း၊
တံသမု႒ာနာနဥၥ ႐ူပါနံ = ထိုစိတ္ေစတသိက္ တို႔ျဖစ္ေစေသာ စိတၱဇ႐ုပ္ကို၄င္း၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
ယံ ယံ ဓမၼံ ဂ႐ုံ ကတြာ = အၾကင္ အၾကင္ တရားတို႔ကို အေလးအျမတ္ျပဳ၍ ၊
ေယ ေယ ဓမၼာ ဥပၸဇၨႏၲိ စိတၱေစတသိကာ ဓမၼာ = ထိုထို စိတ္ ေစတသိက္ တရားတို႔ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊
ေတ ေတ ဓမၼာ = ေ႕ရွေ႕ရွ တရားတို႔က
ေတသံ ေတသံ ဓမၼာနံ = ေနာက္ေနာက္ ျဖစ္ေသာ တရားတို႔ကို ၊
အဓိပတိပစၥေယန ပစၥေယာ = အႀကီးအမွဴး သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏။
No comments:
Post a Comment